Projectverslag dag 4
Zoals altijd begonnen we de dag met een goed ontbijt. Daarna vertrokken Tieme, Yves, Enzo en Sem naar school 2 om verder te werken aan het gangetje, terwijl de rest van de groep naar de andere school ging.
Wij begonnen met het verzamelen van alle materialen die we nodig hadden: verf, gips en alles om te kunnen stucen. Eenmaal aangekomen, gingen we eerst aan de slag met het schoonmaken van de muren en het weghalen van de slechte stukken. Daarna mixen, roeren en hoppa – stucen maar. Het was echt een flinke klus, maar samen kregen we het voor elkaar. Helaas hadden we geen tijd meer om het nog te verven.
En toen… was Yves ineens spoorloos. Even later kwam hij terug, een beetje bleek, en zei: “Ja, ik voelde me niet zo goed… en eh… ik heb met schuurpapier m’n kont afgeveegd.” Iedereen lag natuurlijk dubbel – vooral toen hij er doodleuk achteraan gooide: “Maar wel met de zachte kant hoor!”
En alsof dat nog niet genoeg was, wilde hij daarna lekker gaan eten… laat hij z’n hele broodje met vlees op de grond vallen. Echt, Yves heeft mijn dag compleet gemaakt. Soms zit het tegen, maar met zulke momenten vergeet je dat meteen weer.
≠Duncan Hoevens≠
Goed bezig hoor!!! Groetjes vanuit de Dominicaanse republiek!